I en verden preget av rask teknologisk utvikling, hjelper vi bedrifter med å utnytte kunstig intelligens effektivt, fra strategi til implementering, for å drive innovasjon og skape konkurransefortrinn
Som et ledende software-hus har vi vært med på KI-reisen helt fra starten. Vi har samlet verdifulle erfaringer med hvordan KI best kan utnyttes for å levere bedre programvare raskere, med høyere kvalitet, og mer strømlinjeformede prosesser. Ved å ta i bruk KI har vi klart å eliminere redundante oppgaver, øke produktiviteten og skape innovative løsninger for våre kunder.
I noen tilfeller har vi imidlertid funnet ut at KI ikke alltid er den beste løsningen på grunn av kostnader og tidsbruk. For enkelte oppgaver kan andre teknologier være mer effektive. For eksempel, for automatisering av enkle repeterende oppgaver kan andre komponenter i skyløsninger løse oppgaven raskere, bedre og billigere. I situasjoner hvor sanntidsbeslutninger er avgjørende, kan tradisjonelle algoritmer og regelbaserte systemer være mer hensiktsmessige.
Vi anbefaler bedrifter å ta i bruk KI der det er hensiktsmessig fordi det kan transformere og effektivisere hvordan man opererer. KI gir muligheten til å automatisere tidkrevende manuelle oppgaver, forbedre beslutningstaking gjennom datadrevne innsikter, og tilpasse kundetilbud på en måte som aldri før har vært mulig. Gjennom vår erfaring med KI har vi sett hvordan teknologien kan drive vekst, effektivitet og innovasjon på tvers av ulike bransjer.
I Apphuset har vi omfavnet KI-teknologier for å optimalisere våre utviklingsprosesser, noe som har resultert i raskere leveranser med høyere kvalitet samt mer tilfredse medarbeidere. Ved å benytte generativ KI, ChatGPT samt integrere verktøy som GitHub Copilot, Locofy AI og Jira AI, har vi gjort betydelige fremskritt i ulike aspekter av utviklingen.
KI er programvare som etterligner våre menneskelige atferder og evner og kan deles inn i følgende:
Maskinlæring: Dette er ofte grunnlaget for et KI-system, og er måten vi "lærer" en datamodell å gjøre prediksjoner og trekke konklusjoner fra data.
Kunstig syn: Evne innen KI til å tolke verden visuelt gjennom kameraer, video og bilder.
Naturlig språkbehandling: KI sin evne til å tolke skriftlig eller muntlig språk, og svare på samme måte.
Intelligent dokumentbehandling: KI som håndterer, behandler og bruker store mengder data funnet i skjemaer og dokumenter.
Informasjonsutvinning: Evnen til KI til å trekke ut informasjon fra store mengder ustrukturert data for å lage en søkbar kunnskapsdatabase.
Generativ KI: Evner innen KI som skaper originalt innhold i ulike formater basert på naturlig språk eller tekst. Generativ KI genererer naturlig språk, bilder, kode og mer.